Serniczki oreo z musem malinowym


Na imieniny mojej mamy wymyśliłam te proste i przepyszne serniczki. Brakowało mi tylko owoców dla złamania słodyczy ciasteczka oreo i słodkiego sera. Wizyta w warzywniaku spełniła moje oczekiwania i pyszne maliny zostały kupione jako dodatek. Warzywniak o tej porze roku to raj dla zmysłów :) oprócz malinek połakomiłam się więc na młode ogóreczki do kiszenia i jabłka papierówki. Tych ostatnich nie jadłam lata całe, uwielbiam takie kwaśne i twarde, zielone jabłuszka. Do tego z Polski :) Kolejne zakupy to na pewno będą wisienki i jagody oraz czereśnie. Szkoda tylko, że mam tak mało czasu w tygodniu by piec czy robiić przetwory. Niestety jak się powiedziało”a” po japońsku, to trzeba dojść do „z”, co oznacza nie jak w polskim języku 40 liter, ale 103 znaki hiragany, tyleż samo katagany i jeszcze trochę kenji :)

Serniczki z ciasteczkami oreo:

500 ml serka na sernik waniliowego
1/2 szklanki cukru pudru
pół opakowania serka mascarpone (ok. 200 ml)
2 jajka
cukier waniliowy (opcjonalnie)
4 pokruszone ciasteczka oreo

Miksujemy serki z jajkami i cukrem. Do zmiksowanej masy dodajemy pokruszone ciasteczka. Smarujemy foremki do muffinków, do każdego wgłębienia wkładamy ciasteczko, na nie wylewamy masę. Na wierzchu układamy kilka malin. Pieczemy w piekarniku nagrzanym do ok. 150 stopni około 20 minut. Czekamy aż przestygnie, wstawiamy do lodówki. Muffinek sernikowy po upieczeniu jest dość płynny, ale nie należy tym się przejmować. W lodówce stężeje już po ok. 1 h. Trzeba tylko pamiętać aby upiec je wcześniej, a nie tuż przed przyjściem gości :) Do polania serniczka zrobiłam prosty mus malinowy czyli maliny zmiksowane z odrobiną cukru pudru. Stężałe serniczki najlepiej podawać polane musem …

(

~ - autor: cooking4us w dniu Lipiec 9, 2011.

Dodaj komentarz

 
Obserwuj

Otrzymuj każdy nowy wpis na swoją skrzynkę e-mail.

