Ciasto marchewkowe jak ze Starbucksa


Zawsze miałam mieszane uczucia do ciasta marchewkowego. Bo do ciasta najlepiej dodawać owoce, a nie warzywa. Ale w tym wypadku wyjątek potwierdza regułę. Bo to ciasto jest niesamowite, łączy w sobie smaki ananasa, cukru trzcinowego, marchewki, kokosa i orzechów. A na dodatek biały lukier z serka philadelphia. Przekonała mnie do niego Julka podczas naszej wizyty w Starbucksie na Cyprze. Nawet Włodek, który nie je dużo- każdy kto Go zna- wie jak wygląda :) zjadł UWAGA 3 kawałki !!!

Blogi kulinarne, programy kulinarne, gotowanie jest ostatnio bardzo bardzo popularne. Sama korzystam z wielu blogów, książek kucharskich, przepisów z programów TV. To świetnie, że jest tyle inspiracji, zwłaszcza, gdy ktoś lubi eksperymentować w qchni, tak, jak ja. Jest tylko jedno ale… niewiele jest przepisów, które naprawdę udaje się zrobić jak na zdjęciu i które smakują, tak jak opisuje autor- kucharz:).

Na moim blogu będą tylko smaczne potrawy, takie, które udaje się zrobić bez dodatkowych sztuczek, przepisy z wszystkimi składnikami i niespodziankami, których można się spodziewać podczas przygotowania. Nie będzie tych przepisów w związku z tym bardzo dużo, będą tylko same UDANE i SMACZNE jedzonka. I jeszcze jedno, ponieważ Julek i Włodek nie jedzą z przekonaniem i z przekonania mięsa od kilku lat, będzie więcej potraw wegetariańskich, niż mięsnych. UFF, a teraz przepis:

Ciasto marchewkowe

Ciasto:
4 jaja
400 g brązowego cukru (ja dałam muscovado)
300 ml oleju
400g drobno startej marchewki
100g posiekanych orzechów włoskich, ok 10 szt suszonych moreli
100g wiórków kokosowych
150 g drobno pokrojonego ananasa z puszki
400g mąki
2 łyżeczki cynamonu, sody, soli
1 łyżeczka proszku do pieczenia

Polewa:
200g serka Philadelphia
100g miękkiego masła
600g cukru pudru

Wykonanie polewy: Miksuję serek z masłem, a następnie dodaję cukier puder i mieszam. Polewę wstawić do lodówki zanim upiecze się ciasto.

Jak to zrobić?

Jajka ubijam w misce ok 5 minut. Dodaję cukier i ubijam blenderem aż masa będzie gładka. Wciąż ubijając dolewam małym strumieniem olej (najlepiej gdy ktoś wlewa, a Ty ubijasz, albo odwrotnie). I w zasadzie ciasto jest gotowe :) bo to najbardziej pracochłonna czynność podczas jego przygotowania.

Możesz już nastawić piekarnik na 150 stopni. W tym czasie do masy dodajesz marchewkę, ananasa, orzechy, morele, wiórki kokosowe i delikatnie mieszasz.
Następnie na sam koniec dodajesz przesianą mąkę, cynamon, sodę, sól i proszek do pieczenia. Wlewasz do okrągłej formy o średnicy ok 40 cm.

Piekę 1h w 150 stopniach. Ciasto należy wystudzić, najpierw ok 10 minut w uchylonym piekarniku, potem wyjąć. Gdy będzie wystudzone przekroić na 2 części. Spód smaruję 1/3 ilością polewy. Resztę polewy rozsmarowuję na wierzchu. I można się delektować :)

Jeśli nie uda się zjeść całego ciasta naraz, najlepiej przechowywać go w lodówce.

 

~ - autor: not a luxury holiday w dniu Luty 20, 2011.

Odpowiedzi: 7 to “Ciasto marchewkowe jak ze Starbucksa”

  1. Dziękuję za inspiracje, ciasto tak bardzo mi smakowało że pozwoliłam sobie umieścić przepis na swoim blogu. Pozdrawiam serdecznie – Nina

  2. bardzo bardzo mi miło :) i cieszę się, że smakowało

  3. kurcze, uwielbiam to cisto i cieszę się, że tak szybko udało mi się znaleźć ten przepis! :-D ale zawsze mi się wydawało, że polewa jest z nutką cytrynową, może to ta magiczna philadelphia… :-) chyba idę na zakupy i potem prosto do kuchni! :-D ja jeszcze z anglii, prócz fascynacji starbucksem, przywiozłam miłość do kruchej tarty z bananami, masą „krówkową” i bitą śmietaną! polecam. :-)

    • :) ja tez uwielbiam. A to jets pomysl dodac skórkę z cytryny do polewy. Ja nie dodawalam, ale pewnie tez byłoby pyszne. Jak tylko będę w Londynie spróbuję tej tarty, choc akurat za bananami nie przepadam. Pozdrawiam z upalnego KRK :)

  4. 2 łyżeczki soli??

  5. Dziekuje za ten przepis!!! Zaskoczylam rodzinke tym ciastem, wyszlo jak w Starbucks!!!

Skomentuj

 
