Sałatka kuskus i rybne kotleciki po tajsku


Najbardziej lubię kuchnię tajską. Przede wszystkim ze względu na przyprawy: kolendra, trawa cytrynowa, galangal, liście limonki, curry…

Na warsztatach kuchni tajskiej z prawdziwym mistrzem kuchni zachwyciły mnie sajgonki i ciasteczka/ kotleciki rybne. Postanowiłam to powtórzyć w domu. Udało się :)

Prosta sałatka kuskus:

200g kuskusu zalać gorącą wodą, tak, aby przykryła kaszę

papryka
kukurydza
oliwki (jakie kto lubi czarne lub zielone)
ser feta lub ja użyłam cypryjskiego sera halloumi
pól ogórka (pokroiłam ze skórką na ćwiartki)
2 pomidory bez skórki
pól pęczka zielonej pietruszki drobno pokrojonej

Sosik:

Mój vinegrette:

do małego słoiczka np.  po przecierze pomidorowym daję kilka łyżek dobrej oliwy lub oleju, do tego łyżka octu balsamicznego, ząbek startego czosnku, sól, pieprz, łyżeczka miodu i odrobinę ciepłęj wody. Wymieszać jak w shakerze i zalać sałatkę. Lepiej żeby się „przegryzła” w lodówce.

~ - autor: not a luxury holiday w dniu Luty 21, 2011.

Skomentuj

 
