Krem z brokułów z focaccią z pesto i mozarellą


Zupy kremy są idealne na zimowe obiadki, a jeszcze z dodatkiem takim jak drożdżowa focaccia są pełnowartościowym i sycącym posiłkiem.

Dzisiaj robiłam krem brokułowo- szpinakowy z serem brie. Oto jak go zrobić:

Ugotowałam wywar na piersiach kurczaka z 2 ziemniakami, porem, pietruszką i marchewką. Wyciągnęłam mięso i dodałam całe opakowanie brokułów (można 1 świeżego brokułą) oraz ok. 100 g szpinaku. Podgotowałam i dodałam połowę sera brie oraz 1/4 serka topionego. Do tego przyprawy: curry, wegeta, bazylia, czosnek, pieprz, papryka słodka, trochę masła lub dobrej oliwy. Na koniec około pół opakowania śmietany oraz kilka startych orzechów włoskich. Ugotowane odstawiłam do wystygnięcia. Potem tylko zostaje zmiksowanie i gotowe !

Przepis na focaccię z mozarella i pesto:

20g świeżych drożdży zalewamy ciepłym mlekiem lub wodą + łyżeczka cukru. Odstawiamy aż drożdże urosną.
Przesiać 500 g mąki pszennej, dodać 1 łyżeczkę soli, łyżeczkę miodu, 2 łyżki oliwy z oliwek. Do tego dodać drożdże i podlać wodą (ok. 250 ml). Wyrabiałam dość długo ciasto, a następnie odstawiłam w misce w ciepłe miejsce na ok. 1h.

Następnie rozwałkowałam na płytę (na folię spożywczą), posmarowałam placek oliwą. Robimy palcem zagłębienia co ok. 4 cm i posypujemy solą morską.
Tak przygotowany placek o wymiarach ok 30 x 40 cm dajemy do nagrzanego piekarnika do temp. 220 stopni na ok. 15 minut.

Wyjmujemy i smarujemy pesto oraz posypujemy serem mozarella. Focaccia ponownie wraca do piekarnika na ok. 3 minuty. Gotowe:)
Focaccię najlepiej przykryć folią spożywczą, aby nie wyschła. Podawać razem z zupą krem z brokułów.

 

~ - autor: not a luxury holiday w dniu Luty 27, 2011.

Skomentuj

 
