Zapiekanka z pieczarek i bakłażana


Uwielbiam Pascala za jego proste i smaczne zapiekanki. Pamiętam jak pierwszy raz je robiłam, wydawało mi się, że nie mogą być dobre. Moje zdziwienie było duże, gdy okazało się, że wszystkim smakują. Oczywiście nie wszystkie przepisy są godne polecenia, ale tak jak już kiedyś wspomniałam, dodaję te, które wiem, że są pyszne i które powtarzam już enty raz :)

Przepis:

Bakłażan- kroimy wzdłuż na połowę, nacinamy na skos, polewamy oliwą i dajemy na 4o min. do piekarnika nagrzanego do 180 stopni.

W tym czasie gotujemy dwie torebki ryżu i smażymy 1/2 kg pieczarek (ja obieram je ze skórki) na maśle, razem z 2 cebulkami dymkami, czosnkiem i szczypiorkiem z dymki. Z upieczonego bakłażana wykrawamy miąższ i dodajemy do pieczarek. Dodajemy przyprawy: sól, pieprz, paprykę słodką, bazylię.  Ugotowany ryż mieszamy z pieczarkami i bakłażanem. Wkładamy do formy do zapiekanek natłuszczonej oliwą lub masłem. Całość posypujemy 1 szklanką startego na grubych oczkach sera żółtego. W piekarniku pieczemy ok. 10 minut.

Dla wielbicieli mięsa można dodać do tej zapiekanki np. podsmażone kawałki piersi z kurczaka. Pychotka :)

~ - autor: not a luxury holiday w dniu Marzec 2, 2011.

Skomentuj

 
