Kruche ciasto, tym razem z wiśniami :)


Wzięło mnie na te wiśnie okropnie :). Chyba w końcu zaspokoiłam głód na nie i przerzucę się na inne owoce np. na … wiśnie ;)

Przepis na niedzielnie ciasto:
3 szklanki mąki pszennej (ja używam tortowej)
kostka margaryny (lubię używać Kasię)
4 żółtka
sól
odrobina wody

Wyrobiłam ciasto, które podzieliłam na 3 części. Do jednej z nich dodajemy 2 -3 łyżki kakao. Następnie ciasto musi sobie poleżeć ok. 2 h w lodówce.
W tym czasie przygotowujemy formę (może być kwadratowa lub prostokątna) smarujemy masłem i wysypujemy bułką tartą. Białka od 4 żółtek ubijamy z solą aż będą sztywne, wtedy dodajemy powoli 1 szklankę cukru pudru i dalej miksujemy. I w zasadzie to wszytko !!!
Do formy dajemy pierwszą warstwę jasnego ciasta- najlepiej zetrzeć na tarce na grubych oczkach. Druga warstwa to ubite białka z cukrem. Trzecia warstwa to starte ciemne ciasto (to z kakao), czwarta warstwa to dżem/ konfitury wiśniowe (dałam duży słoik ok. 500 ml). Na wiśnie można też dać starte orzechy włoskie.  Ostatnia warstwa to jasne ciasto starte oczywiście na tarce.
Gotowe surowe ciasto wkładamy do piekarnika nagrzanego do temp. 175 stopni i pieczemy 50min- 1h. Po ostudzeniu można jeszcze posypać cukrem pudrem i pokroić na kwadraty. Oto moje ciasto do kawy na niedzielny, słoneczny poranek, pierwszy bez minusowej temperatury od daaawna :) Idzie wiosna !!!

~ - autor: not a luxury holiday w dniu Marzec 6, 2011.

Skomentuj

 
