Sałatka pychotka z buraków i jaj


Tą sałatką zachwyciłam się na grillu u Grześka i Jessici. Od razu Jessica „musiała” mi sprzedać przepis, który wyryłam sobie w głowie i pomimo wypitego alkoholu do kiełbaski nie zapomniałam go :) Na szczęście :) Teraz powtarzam tą sałatkę przy wszystkich większych okazjach i zawsze jest zjadana do ostatniego buraczka :)

3 duże  buraki ugotowane w łupkach
3 cebule podsmażone na maśle
3 jajka ugotowane na twardo
3 ogórki kiszone lub konserwowe (ja najbardziej lubię takie w plastrach z Lidla)

Obieramy buraki i trzemy na tarce na najmniejszych oczkach.  Teraz brudna robota: buraki przekładamy na sito i czekamy aż czerwony soczek z nich wycieknie. W tym czasie kroimy ogórki na kostkę i podsmażamy cebulki. Następnie łączymy w misce składniki: buraki, cebulkę, ogórki i starte jajka na twardo. Dodajemy sól, świeżo zmielony pieprz i łyżeczkę cukru oraz łyżkę śmietany i 2 łyżki majonezu. Mieszamy. Sałatkę można spokojnie zrobić dzień lub 2 dni wcześniej, o ile nie ma ryzyka, że ktoś ją wypatrzy i zje przed imprezą :)

Dzięki Jessico, jestem Ci dozgonnie wdzięczna za ten smak :)

~ - autor: not a luxury holiday w dniu Marzec 6, 2011.

Skomentuj

 
