Zupa z dyni


Dynia to wspaniałe warzywo, mało doceniane w Polsce, popularne w zasadzie tylko na Halloween. Jakiś czas temu przekonałam się do zupy z dyni, do zapiekanki rybnej z dynią i curry. Zrobiłam też eksperyment- wnętrzności dyni (miąższ bez pestek) zamroziłam po przygotowaniu strasznej halloweenowej paszczy :) Tym sposobem mogłam zrobić zupę z dyni np. w lutym :)

Przepis:

300 g ugotowanego lub upieczonego (w 200 stopniach w piekarniku ok 30 minut) miąższu z dyni
750 ml soku pomidorowego
łyżeczka pasty curry (ja dałam żółtą)
2 ziemniaki
por podsmażony
150g ugotowanej czerwonej soczewicy
250 ml mleka kokosowego

Na bazie rosołu gotujemy zupę dodając do niej dynię, soczewicę, posmażony por, ziemniaki pokrojone z w kostkę, sok pomidorowy. Przyprawiamy pastą curry, imbirem (może być mielony), solą, czosnkiem  i dodajemy mleko kokosowe. Przestudzoną zupę miksujemy i podajemy z kolendrą, pestkami dyni i grzankami

~ - autor: not a luxury holiday w dniu Marzec 13, 2011.

Skomentuj

 
