Babeczki z truskawkami na wiosnę :)


Długo mnie tu nie było, za co przepraszam i tłumaczę się. To nie znaczy, że przestałam pichcić, ale doskwierał mi brak … fotografa. Fotki wykonane moim starym telefonem nie nadawały się do niczego, a do tego nie dało się ich przerzucić do komputerka. Od dzisiaj nie mam już  tego problemu, gdyż mój nowy nabytek- prezent- iphonik radzi sobie świetnie ze zdjęciami. Postaram się uzupełnić to, co robiłam na swoje 40-te urodziny :) Teraz, po drugiej stronie młodości ;) powiem Wam, że czuję się dobrze jak nigdy w życiu. Hmm.. ciekawe jak będzie po 50-tce …

Babeczki z truskawkami:

ciasto:
2 szklanki mąki
1/2 margaryny Kasi
1/2 szklanki cukru pudru
2 żółtka
1-2 łyżki śmietany

Wyrabiamy ciasto i wkładamy do lodówki.  W tym czasie robimy masę: gotujemy 1 i 1/2 szklanki mleka. Do gotującego mleka wlewamy masę z 2 żółtek, 1/2 szklanki cukru pudru, opakowania cukru waniliowego i 2 łyżek mąki ziemniaczanej. Masę wyrobiłam wcześniej blenderem. Mieszamy, aż zrobi się gładki budyń.

W piekarniku nagrzanym do 200 stopni pieczemy babeczki- ciastem wylepiamy foremki natłuszczonej wcześniej płynnym masłem. Czas pieczenia to ok. 15 minut. Jeszcze ciepłe nadziewamy kremem, na każdą dając kilka połówek świeżych truskawek. Mniam, mniam :)

~ - autor: not a luxury holiday w dniu Czerwiec 12, 2011.

Skomentuj

 
