Zapiekanka ziemniaczana prosta


Często okazuje się, że najprostsze przepisy są najlepsze. Ten na pewno będzie przeze mnie powtarzany, bo zapiekanka zniknęła równie szybko, jak się upiekła. Prosta, tania i pyszna.

Przepis:

kilka młodych ziemniaków
cebula
2 ząbki czosnku
mała młoda cukinia
śmietanka do kawy 12%
ok. 15 dag startego parmezanu, u mnie grana padano prosto z Włoch

Ziemniaki gotujemy w osolonej wodzie, w tym czasie smażymy cebulę pokrojoną w kostkę, 1-2 starte ząbki czosnku, startą na grubej tarce cukinię (razem ze skórką). Doprawiamy solą, pieprzem, ja dałam też garam masala. Formę do zapiekania smarujemy masłem, dajemy pokrojone w plasterki ugotowane ziemniaki, na to farsz cebulowo- cukiniowy i zalewamy śmietanką (ok 1/2 opakowania) oraz posypujemy serem startym na drobnej tarce. Zapiekamy w 180 stopniach maks. 30 minut.

~ - autor: not a luxury holiday w dniu Lipiec 3, 2011.

Skomentuj

 
