Muffinki z malinami na pocieszenie


Dzisiaj był bardzo smutny dzień. Pogrzeb, płacz, smutek pożegnania. Po powrocie zabrałam się więc do pracy, żeby zapomnieć. Dokończyliśmy soki malinowe, przeciery pomidorowe i przyszedł czas na wykorzystanie resztki malin. Uwielbiam maliny, to jedne z moich ulubionych owoców. Pamiętam jak jako dziecko przedzierałam się przez krzaki malin, żeby ich chociaż trochę zjeść. W malinowym chruśniaku, chyba tak to było w wierszu Leśmiana.

W malinowym chruśniaku, przed ciekawych wzrokiem
Zapodziani po głowy, przez długie godziny
Zrywaliśmy przybyłe tej nocy maliny.
Palce miałaś na oślep skrwawione ich sokiem.

Dla mnie miejsce to średnio romantyczne, pamiętam jak wychodziłam cała w ranach od ostrych kolców malin.
Druga rzecz, która mi się kojarzy z malinami to … białe robaki w środku. Zawsze patrzyłam na malinkę w środku zanim ją wsadziłam do ust.  A teraz maliny nie mają w ogóle robaków. Czy to znaczy, że są niedobre ? Raczej pełne nawozów… Ale i tak pyszne :)

Muffiny z malinami

150g masła
szklanka cukru
1/2 szklanki mąki ziemniaczanej
2 łyżeczki cukru waniliowego
3 jajka
1/3 szklanki mąki pszennej
100g wiórków kokosowych
1/2 łyżeczki proszku do pieczeniu
maliny (po 3 szt. do każdej muffinki)

Roztapiamy masło i gotujemy je na małym ogniu ok. 2 minut. Do masła dodajemy mąkę ziemniaczaną, cukier waniliowy, cukier i łyżkę wody. Miksujemy. Następnie dodajemy po jednym jajku i znowu blendujemy, aż do uzyskania jednolitej masy. Na koniec dodajemy mąkę pszenną z proszkiem do pieczenia i miksujemy. Wsypujemy wiórki kokosowe i mieszamy łyżką. Do formy muffinkowej wkładamy papilotki (teraz są bardzo fajne do kupienia w Ikei) i wlewamy masę do ok. 3/4 ich wysokości. Do każdej muffinki dajemy 3 maliny. Pieczemy w piekarniku nagrzanym do 170 stopni ok 20 minut. Dekorowałam je pisakami do dekorowania i listkami mięty.

~ - autor: not a luxury holiday w dniu Sierpień 27, 2011.

Skomentuj

 
