Sernik migdałowy ze śliwkami i kruszonką


Moja miłość do serników trwa, a nawet się pogłębia. Na szczęście jest to miłość odwzajemniona, gdyż serniczki wychodzą coraz lepsze, coraz bardziej smakowite. Odwdzięczają mi się za to, że są moim ulubionym ciastem :) Sezon na śliwki trwa, więc postanowiłam zrobić sernik ze śliwkami węgierkami. Po śliwki poszłam na Kleparz i po raz kolejny żałowałam, że nie mieszkam gdzieś obok. Zachwyciłam się kurkami, borowikami, mirabelkami, jeżynami, pomidorkami, dyniami, żurawiną  na straganach. Bogactwo owoców, warzyw, grzybów jest nieograniczone. Opisy do owoców też są przesympatyczne np. słodkie i twarde albo soczyste i lekko kwaśne :) Poranek na takim targu dobroci jest porównywalny do zakupów modowych na Oxford Street. A nawet nie wiem czy nie lepszy, bo nie rujnuje portfela i nie czyści konta tak szybko.

Przepis:

spód: 150 g ciasteczek w czekoladzie typu Digestive
50g rozpuszczonego masła

Ciasteczka rozdrabniamy mikserem i mieszamy z rozpuszczonym masłem. Masę wykładamy na tortownicę o średnicy ok. 20 cm wyłożonej papierem do pieczenia.

Masa:

1 kg sera na sernik np. waniliowego w dużym kubku mieszamy z 1,25 drobnego cukru białego, 3 jajkami, 3 łyżkami mąki ziemniaczanej, 2/3 szklanki śmietany 36%. Wymieszaną mikserem masę wylewamy na spód. Na wierzchu układamy połówki śliwek, rozcięciem do góry. Śliwek potrzebujemy ok. 50-60 dag. Układamy je dość blisko siebie. Na wierzch potrzebujemy kruszonkę:  120g masła rozpuszczamy w małym rondelku, do rozpuszczonego wsypujemy ok. 1/2 szklanki cukru brązowego np. demerara. Chwilę podgrzewamy (nie gotujemy) aż cukier się rozpuści. Na koniec dajemy 1/2 szklanki mielonych migdałów. Kruszonką posypujemy sernik i wstawiamy go do 180 stopniowego piekarnika na przynajmniej 60 minut. Po upieczeniu zostawiamy w uchylonym piekarniku aż sernik ostygnie. Potem wstawiamy go do lodówki. Sernik najlepszy jest na drugi dzień.

~ - autor: not a luxury holiday w dniu Wrzesień 25, 2011.

Jedna odpowiedź to “Sernik migdałowy ze śliwkami i kruszonką”

  1. Ten poczatek chyba wszyscy znaja: Ach zdrowie, ile cie trzeba cenic… Jak zaczal dokuczac mi bol glowy myslalam co moze byc jego przyczyna i doszlam to jednego slusznego wniosku – KOMPUTER!!! Nie ma to jak siedziec godzinami przed kompem i glupio tracic czas na jakis pierdolach.. Aczkolwiek nieraz trafia sie na takie fajne artykuly i ponownie wciagnieta jestem na dlugie godziny. Dziekuje autorowi za moj bol glowy ;) Przyznam jednak ze takie bole to zniose z przyjemnoscia. Milego dnia.

Skomentuj

 
