Spaghetti z tuńczykiem


Gdy obiad trzeba zrobić w 30 minut, a w domu jest tylko makaron i tuńczyk w oleju to danie jest idealne. Oczywiście możliwe są różne wariacje na jego temat, zamiast np pomidora swieżego do sosu można dodać suszonego, a zamiast śmietany dietetyczny jogurt naturalny (najlepszy gęsty bałkański). Mnie jednak najbardziej spodobało się zastąpienie parmezanu oscypkiem, który akurat przywiozłam z gór. Ten wędzony serek w połaczeniu z tuńczykiem i makaronem bardzo sympatycznie się komponuje.  Aaa i moja 14-letnia córka też podpowiedziała mi fajny trik kulinarny. Makaronu spaghetti nie należy po ugotowaniu przelewać wodą, bo pęcznieje, tylko lekko oliwą. Działa :) No proszę czego to człowiek uczy się od dziecka. I zdjęcie to też nowa pasja Julii- fotografia.

Przepis:
makaron spaghetti
ząbek czosnku, 1 cebula
pomidor świeży sparzony i obrany ze skórki
2-3 pomidory suszone
1/3 śmietany 18% (opakowanie 300 ml)
puszka tuńczyka w kawałkach w oleju
kawałek sera pleśniowego (niekoniecznie)
ser do posypania albo parmezan albo oscypek

Na patelni smażymy starty czosnek i pokrojoną cebulę. Przyprawiamy solą, pieprzem, ja dodałam też kostkę Knorra pietruszka zieloną, kilka listków bazylii i paprykę suszoną słodką. Na podsmażoną cebulkę wsypujemy pokrojonego pomidora i chwilę całość dusimy (5-10 minut). Na to wsypujemy odsączonego z oleju tuńczyka i śmietanę oraz rozpuszczamy ser pleśniowy. Ja miałam go dosłownie 10 dag. Gdy ser się rozpuści, sos jest gotowy. Teraz robimy piramidkę: makaron, sos, starty ser i od razu podajemy.

~ - autor: not a luxury holiday w dniu Styczeń 13, 2012.

Skomentuj

 
