Ananas z hummusem i pomidorkami koktajlowymi


Sushi party to przede wszystkim sushi :) Chciałam jednak podać coś, zanim rolki zostaną zrolowane i udekorowane pieczołowicie przez Włodka. Znalazłam przepis na przystawkę z ananasa. Na szczęście nie ma problemu z dostaniem świeżego ananasa zimą, więc szybko przygotowałam hummus, który ze smakiem słodkiego ananasa stworzył ciekawy kontrast. Słodkiego ze słonym :)

Najlepiej dzień wcześniej zrobić pastę hummus, która może być świetnym dodatkiem do pieczywa, pity albo nawet zjedzona sama. Uwielbiam ją, odkąd Fruzia z Łodzi jakieś 10 lat temu uraczyła nią swoich gości na podłodze, w swoim małym mieszkanku. Wspominam, że gdy jadłam ją poraz pierwszy, była dla mnie niesamowitym przysmakiem.

Przepis na hummus:
1 puszka cieciorki (odsączonej z zalewy) lub ugotowana cieciorka
5 łyżek oleju
2 ząbki startego czosnku
sok z 1 cytryny
pół łyżeczki chili
3 łyżki pasty sezamowej tahini (do kupienia we wszystkich sklepach z orientalną i ekologiczną żywnością)
sól morska, pieprz
3 łyżki zimnej wody
 Wszystko miksujemy dokładnie, a na koniec dodajemy posiekaną drobno natkę pietruszki i mieszamy.

Przepis na przystawkę:
Plastry świeżego ananasa
pomidorki koktajlowe upieczone przez 45 minut w piekarniku nagrzanym do 150 stopni (po upieczeniu posypałam je oregano, solą i polałam lekko oliwą)
młody szpinak
winogrona ciemne bez pestek
gęsty ocet balsamiczny ciemny
ser pleśniowy
ziarna sezamu do posypania pomidorków (niekoniecznie)

Na młodym szpinaku posypanym solą i pieprzem układamy winogrona i polewamy octem balsamicznym. Na to kładziemy plaster ananasa posmarowany hummusem i układamy kilka pomidorków koktajlowych. Obok kładziemy kawałek sera pleśniowego. Podawać od razu.

~ - autor: not a luxury holiday w dniu Styczeń 17, 2012.

Skomentuj

 
